fredag 10 oktober 2008

Hänt under fredagen

En hel del nytt på HV-fronten idag. Vi börjar med det positiva:

Kris Beech är klar för HV. Utan att ha sett honom har jag rätt höga förväntningar. Känslan är att det kommer bli succé. Varför? Tja. På gränsen till NHL, draftad 7a (borde innebära att han även är tekniskt begåvad), hårt arbetande och tacklingsvillig. Ser egentligen inget som pekar på att han skulle misslyckas i HV.

Mattias Tedenby lånas ut till Oskarshamn. Helt rätt tycker jag. En spelare som Tedenby ska spela i förstafemman och i powerplay och där vara den offensiva kreatören. I HV får han konkurrera om denna roll med spelare som Davidsson, Voutilainen, Hrdina(?) och Melin. I Oskarshamn blir han med största sannolikhet given nummer ett i den rollen. Det innebär i sin tur mer istid som kommer göra att han utvecklas ordentligt.

Parantesen med frågetecknet har och göra med dagens tråkiga nyhet. Det ryktas om att Hrdina på grund av skada har spelat sin sista match i HV. Jag hoppas innerligt att detta inte är något annat än rykten.

Veckans misstag från min sida
Jag hittade denna blogg där det stod en rad inlägg om HV71 och tog då för givet att det var en HV-blogg. Men det visar sig att de har två bloggare varav den ena håller på HV medan den andre håller på Modo. Det innebär att jag flyttar Hockeykriget från 'HV i synnerhet' till 'Hockey i allmänhet' tills vidare. Men läsvärdet är det inget fel på.

Inga kommentarer: