söndag 21 december 2008

Ward till konkurrent?

Det som inte fick hända hände med Jämtin. Nu ryktas en annan av HVs profiler från förra säsongens fantastiska trupp, ingen mindre än Lance Ward, vara på väg till Luleå. Enligt aftonbladet (som tyvärr ofta har rätt hög 'träffsäkerhet' när de skriver om rykten) handlar det om övergång till nästa säsong eller kanske till och med innan den sista Januari denna säsong.

Jag hoppas HV har insett Wards storhet efter denna höst där motståndarna vågat kaxa upp sig ordentligt mot mästarna och gång efter annan slå mot vår målvakt utan att det ledit till någon konsekvens. Skulle det bli så att, gud förbjuder, Ward går till Luleå, hoppas jag HV till nästa säsong lärt sig läxan och kontrakterar en liknande spelartyp.

Snart vet vi också om Kenta Johansson kommer vara tränare även nästa säsong. Han väntas ge besked de närmaste dagarna. Den handlar troligtvis om fortsättning i HV eller Lugano i Schweiz. Många, även jag har kritiserat Kenta för sin coaching under hösten. Många har också efterfrågat tränarbyte. Själv tillhör jag nog, trots allt de som vill ha kvar Kenta. Att ha den kontiuniteten och låta en tränare bygga laget baserat på sin filosofi är det jag tror gör att man kan få ut max av en spelartrupp. Men det är klart, blir det så att Kenta sticker finns det inget som säger att en ny tränare kan göra bättre ifrån sig och få ut mer av laget än Kenta fått..

Inga kommentarer: