måndag 31 mars 2008

Bäst hittills

Nu är flytten avklarad. Det gick så pass smidigt och snabbt att jag hann få igång tvn lagom till halv åtta igår kväll. Vilken match jag fick se! Helt klart bäst hittills. Äntligen fart, äntligen rakare anfallsspel rakt på mål, äntligen resolut försvarsspel och snabba uppspel. Denna match lämnade faktiskt inte mycket i övrigt att önska. 'Bara' för HV att fortsätta på den inslagna vägen så är SM-guldet snart bärgat.

Extra beröm förtjänar Petrasek som var en riktig gigant på backplats igår, Melin som gjorde en lysande förstaperiod, Fredriksson som bara blir bättre och bättre. Utnyttjar sin storlek till max. Falk får vi inte glömma. Får äntligen lite uppmärksamhet för sitt fantastiska defensiva spel. Glömde jag Liv som slog rekord i antal hållna nollor i elitserien och slutspel sammantaget?

Och så det tråkiga: Vi börjar med den s.k. medias rapportering. I fredags var det Timrå som var bra igår var det Timrå som var dåliga enligt kommentatorer och 'experter'. Precis så tänker jag fast tvärtom, HV är bra och HV är dåliga. Skillnaden är att jag är uttalat partisk medans journalisterna utger sig för att ge en objektiv bild av förloppen. Att man inte ens försöker dölja det vi alla vet: Ingen i mediasverige, förutom möjligtvis Anrell, vill att HV ska vinna.

Det tråkiga 2: Virreborg. I fredags var det Timrå som åkte mest skridskor. Då var nivån låg vilket då såklart missgynnade det då långsammare laget som då var HV. Igår när Timrå inte hängde med HV var nivån istället någon helt annat. Bara hoppas det här var gången fjanten från Ljungby dömde en HV-match. Man börjar tröttna..

Inga kommentarer: