fredag 21 mars 2008

Pinsamma Frölunda

Jag är inte den första att konstatera det: Det som utspelade sig i slutskedet av matchen mellan Frölunda och Färjestad igår var riktigt pinsamt. Att Frölundaborg inte håller måttet för elitserien visste man redan innan. Det kan man knappast lasta Frölunda för. Men att publiken för andra matchen i rad börjar kasta in saker, stora saker på isen är bara dåligt. Tyder på att arrangörerna inte tar den frågan på allvar. I läget där den berömda spritflaskan (bland annat) kastades in på isen borde man ju självklart gjort som inom fotbollen: Tömt läktaren och spelat klart matchen utan publik, alternativt blåst av och tilldömt Färjestad segern. För ingen kan väl mena att man kunde garantera säkerheten i arenan i det läget?

Sen kommer vi till det allra pinsammaste. Sekretariatet som lyckats sköta klockan utan problem i 59 minuter och 55 sekunder effektiv tid visste plötsligt inte 'hur fan den(klockan) funkar'. Att slutsignalen, som om jag har förstått det rätt, i normala fall sätter igång när tiden är ute, börjar ljuda innan tiden gått ut när Färjestad har läget att kvittera gör att FBK-fansens misstankar om fusk absolut inte är ogrundade. Målet kom ju också och borde ju ovovsett fusk eller inte såklart godkänts. Jag säger det igen: Pinsamt Frölunda. Kan knappt föreställa mig hur förbannad jag varit om det varit HV som varit bortalaget.

Lite fler kommentarer i detta ämne bland annat, här, här och här.

Inga kommentarer: