tisdag 11 mars 2008

Vad i..?

Är HV inte bättre? Jag var övertygad om att HV direkt ikväll skulle sätta i slutspelsväxeln och köra över Skellefteå. Så blev det verkligen inte. Thörnberg och Davidsson var helt annonyma. Falk och Kaupilla (förutom i början av matchen) såg man heller inte mycket av. E.Johansson som man iofs inte förväntar sig så mycket av fick mycket istid men uträttade inget. Varför inte ge Liket chansen i den kedjan? Eller varför inte Tedenby? Enda enhet som var bra offensivt var Ledin, Hrdina och Jämtin. Slet som vanligt.

Liv var helt ok men inte den målvaktsfantom man vant oss vid att se han som de senaste matcherna.

Backarna var inte heller något vidare. Slarvade i uppspelen och spelade med små marginaler. Jag tänker då främst på Louma, Puistola och Petrasek. En som väldigt många HV-supportrar nu skyller förlusten på är Lance Ward. Mycket orättvist! Ward gjorde en helt ok match och gick aldrig bort sig i försvarsarbetet. Utvisningen i slutet på honom var helt jävla horribel. En lätt knuff med handen före i bröstet (en situation som förekommer massor av gånger under en hockeymatch) renderar 2 min i slutet av en slutspelsmatch.

Men det är inte domarna vi ska fokusera på. Vi vet ju redan hur förbannat kassa dessa herrar med få undantag är. Nej, det som gör mig lite konfunderad är HVs ovilja att ta tag i denna match, förstakedjans frånvaro (även om Vouti var ok) och avsaknaden av enkelhet och fart i spelet. Hade vi haft en tremålledning inför tredje hade vi aldrig behövt lägga energi på att bli förbannad på domarn, Ward, Ledin eller någon annan man nu anser ha förstört kvällen för HV. Trost allt är jag fortfarande, nu med någon timmes distans, ändå optimistisk och tror att HV nu på torsdag lägger i den där växeln jag hoppades på inför denna. Men jag är lite mera osäker nu än jag var innan kl 19.30 ikväll..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja att Ward åker för den är han ju ensam om...

Katastrofal Domare...

Och jag kan för en gångs skull sitta oberörd och se dom växelvis döma skiten ur ena laget...

Men det blir nog tuffare än någon trodde det här...

Anonym sa...

Hej
Var ju som sagt på matchen igår, och problemet med domarna verkar följa med in i slutspelet. Det som från början såg ut att bli en hög acceptabel slutspelsnivå ändrades ju, hur lätt är det för spelarna på isen att pejla de lägena?
Nåväl, jag skall inte klaga, AIK gjorde en katastrofal 1:a period, tydligen var det premiärnerver för blåbären, men sen hittade de tillbaka till det fina spel som funkat så bra halva sista delen av grundserien.
Får HV fart under rören, då är AIK rökta...men det vet de om också. Perra kan coacha.
Spännande fortsättning och jag tippar på 1-1 i matcher efter torsdagen

Nidek sa...

En HV-supporter, en Saikare och en neutral. Då är det rätt spikat att domarn var kass. Inte första gången det händer så man börjar ju bli luttrad.

Lasse: Jepp.. Verkar så. Trodde faktiskt det skulle gå enkelt. Spännande imorgon att se om HV har en växel till att lägga i.

Chrille: Kan ju bara säga grattis till segern. Var ni värda. En riktigt bra kämparinsats av Saik. Fantastisk stämning på läktarn också.