fredag 20 mars 2009

HV slår ut Frölunda

Det har redan hänt! HV har slagit ut Frölunda ur ett slutspel, närmre bestämt J20-slutspelet. HVs juniorer är nu liksom A-laget klara för semi. Hoppas att A-laget göra liksom J20-laget och slår ut Frölunda också..

Har följt J20-laget så till vida att jag kollat hur det går i matcherna även om jag inte skriver så mycket om laget eller juniorverksamheten i allmänhet här. Mina främsta källor när det gäller detta är HVs hemsida och såklart Bamas blogg (antar att han är rätt glad ikväll). Tydligen har laget gjort något stort i år. Trots avsaknad av stora 'stjärnor' (förutom Petersson) har laget tagit sig ända till semi. Främsta ingridiensen har varit, vad jag förstått att de spelat just som ett lag. En för alla, alla för en. Synd att jag inte tog chansen att se kvartsfinalen här i Göteborg kan jag tycka så här i efterhand. Får väl skylla på dålig planering..

Förhoppningsvis är det många av de spelarna med den inställningen vi kommer får se i HVs a-lag inom ett par år. Blir det så är jag övertygad om att HV fortsätter en klubb som leder svensk hockey länge till.

Inga kommentarer: