måndag 2 mars 2009

Nu blev jag överraskad

Slutspelvalet blev inte den väntade affär jag hade trott. Det började som 'planerat' med att Färjestad valde Brynäs och Linköping som valde Skellefteå. Men sen chockade Ulf Dahlén med att välja Luleå för Frölunda. Ett lag Göteborgarna har minusstatistik på i år och har haft problem med de senaste åren. Mycket märkligt men roligt val!

För HV blev det alltså åttan Timrå över. Jag kan inte säga annat än att jag är nöjd. Det blir absolut inget ställa ut skridskorna och gå till semi. Så bra är inte HV i år. Men jag tror Timrå passar HV bättre än Luleå. Timrå är ett lag som spelar ett spel ganska likt HV. Skillnaden är att HV dels har mer slutspelsrutin, bättre spelare rakt igenom och en vinnarskalle i Liv. Första matchen som är på bortaplan känns speciellt viktig. Vinst där och jag tror HV kan ta sig till semi rätt komfortabelt..

1 kommentar:

Anonym sa...

Timrå är jobbiga att möta om de får medflyt. De har en grym offensiv och är Backlund på humör, vilket han har blivit allt mer sen Jonatan Hedström försvann från laget, då kan det bli otäckt för HV.