torsdag 22 januari 2009

En back tack

Bremberg, Åkerman, Ville Leino, Pavlikovsky, Fransson, Söderholm till och med .. Listan över namn som ryktas på väg till HV kan göras lång. Eller rykten och rykten. Snarare handlar det om varit klubblösa spelare/spelare påväg bort från sin klubb som och då med automatik sammankopplats med HV. Så har det varit de senaste åren. Nej. Jag är nog mer inne på Bamas linje, åtminstone när det gäller nästa säsong: Ta inte in gamla föredettingar utan satsa på alla talangfulla juniorer som HV redan har i klubben. 

Däremot tycker jag att backsidan inför slutspurten av grundserien samt slutspelet ser tunn ut. Sju backar varav en är 38-åriga skadade Per Gustafsson och nu även med Angell på skadelistan (Torp lär vara tillbaks redan på lördag). En skada till och HV sitter i sjön när det gäller backar. För inte kan man gå runt på fem backar hela slutspelet. Robin Karlsson känns allt för osäker och oerfaren för att gå in som en av sex i ett slutspel. Här hade Fransson suttit fint. För honom blev det istället Kentas kommande klubb Lugano. Jag hoppas ändå HV inser detta med och tar in en back. Det behöver inte vara en världsstjärna. Bara en defensivt stabil back, typ en till Grillfors. Sådana kanske inte växer på träd på transfermarknaden men HV borde ha ekonomiska muskler till att plocka in en hyfsad back. Då skulle jag sova betydligt bättre..  

Frölunda borta, eller hemma för mig, på lördag. Tyvärr faller det sig så olyckligt att när HV äntligen är i min hemstad så är inte jag där. Missar antagligen på TV också.  Synd med tanke på att det är en intressant match. Som vanligt när dessa lag möts. Frölunda har inte imponerat på sistone men brukar höja sig mot HV. Men förhoppningsvis kan HV få en bra start som gör att Frölunda kommer av sig, blir darriga och tappar konceptet. Hur som helst tror jag det blir jämnt. Som vanligt när HV spelar den här säsongen alltså. 

Inga kommentarer: