söndag 14 mars 2010

Serieseger och Timrå i kvarten

Missade som väntat matchen igår. Har ändå läst mig till att gjorde en bra match och verkar vara på rätt spår igen. Det som oroar inför slutspelet är ju såklart skadorna. Petrasek, Voutilainen, Laine är skadade/halvskadade. Inga dussinspelare direkt som man absolut vill ha 100%-iga i ett slutspel. Dessutom klev Ward av igår. Oroande minst sagt.

Suddensegern igår mot LHC innebar alltså serieseger. Stort! För fjärde gången på sju säsonger står HV som seriesegrare. Ingen tvekan längre att HV verkligen blivit ett storlag inom svensk hockey. Extra kul är ju alltså att jag tippade just HVs placering rätt också inför säsongen.

Nu väntar Timrå i kvarten. Ett lag vi mött de två senare slutspelen. Jag tror om möjligt det faktiskt kan bli ännu tuffare den här gången. Jag hoppas självklart att HV sätter i ett par högre växlar nu när det är slutspel. Säkerligen kommer det också bli en annan intensitet och skärpa hos spelarna men någon natt och dag-skillnad tror jag inte man ska räkna. Så är det ju det där med skadorna också. Timrå har varit riktigt bra på slutet och ligger faktiskt femma och HV endast tia om man ser till matcherna som spelats efter jul. De har dessutom den duktiga målvakten Anders Lindbäck i målet. Vem minns inte den märkliga matchen i Kinnarp mellan lagen där HV vann skotten med 53-20 men förlorade matchen med 2-0?

Inga kommentarer: